Skocz do zawartości
fresz33

Sucha skała, która?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Stoję przed wyborem suchej skały choć nie ukrywam że jakoś bardziej przekonany jestem do żywej. Czy ma ktoś u Was suchą skałę Marco Rocks i może opisać start na niej? czy nie ma z nią problemów? wyczytałem że jest obojętna dla wody i nie ma organiki która by podnosiła PO4. A poza tym jest w dość atrakcyjnej cenie 25zł/kg.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Start na suchej uważam jest  inny niż na żywej. Zbiornik dłużej dojrzewa to raczej pewne. Jak będziesz wcześniej ją moczył i dodasz bakterie to z no3 i po4 nie powinno być wielkich problemów. Tak było u mnie.

W żywej skale przywleczesz nieproszonych gości to mogę potwierdzić  na 100% (aiptasia, kraby  itp.)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

A nie lepiej od suchej kupić np."syntetyczną" i nie mieć niespodzianek ?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Z syntetyczną  osobiście nie mam doświadczenia, myślę że dojrzewanie będzie podobne jak na suchej.

Dobrze by było startować na suchej i kawałek skały  dodać z funkcjonującego sprawdzonego zbiornika.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

No sprawdzony kawałek żywej skały będzie z mojego aktualnego zbiornika plus 100% wody z podmiany ze zbiornika 1200l od znajomego.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi